Jezus volgen

Benodigdheden:

Pijlen of voetstappen

Klei, verf of gips (met een bak om je voeten in te zetten)

A4 karton

 

Introductie:

Hang een paar honderd meter voor het huis/zaal waar je bijeenkomt, pijlen of voetstappen op. Of zet pijlen met een krijtje op de weg, zodat de deelnemers die kunnen volgen.

Praat hierover met de deelnemers: hebben ze de pijlen gezien? Heb je vaker spoorzoekertje gedaan?

Maak dan de overgang naar het thema over Jezus volgen.

 


Opdracht 1: Zing samen deze liederen.

Lied: Opwekking 421 – Ja, ik wil U volgen Heer

 

Lied: Volg mij – Elly en Rikkert


 


Opdracht 2: Lees samen in de Bijbel over Simon, Andreas, Jakobus en Johannes die geroepen worden om Jezus te volgen. Dit kan je lezen in Marcus 1:16-20. Ondersteun het verhaal met dit beeldmateriaal.

 


 

Opdracht 3: Kijk samen naar dit filmpje: Jezus kiest zijn leerlingen uit.

 

 

Toepassing: Bespreek met de deelnemers hoe zij Jezus kunnen volgen.

 

Opdracht 4:

Geschikt voor alle niveaus.

Let op! Bereid deelnemers met autisme erop voor dat ze voor deze verwerking hun schoenen en sokken uit gaan doen. Als ze dit niet willen, gebruik dan een oude schoen, zet de zool in de verf en maak een afdruk van de zool op een karton.

Maak een voetafdruk van de deelnemers. Dit kan je doen met verf, klei of zelfs met gips.(Kijk hier hoe dit met gips kan.) Schrijf erbij: ‘Ik wil Jezus volgen’.

 

Afsluiting:

Dank God voor de manier waarop de deelnemers Jezus volgen. Bid of ze een voorbeeld voor anderen mogen zijn en vraag God om hen te helpen als ze het moeilijk vinden om Jezus te volgen.


 

Onderstaande afbeelding kun je tijdens de les gebruiken.